loading...
سایت شخصی مدیر مرکز استعداد یابی و جوانان ویژن فارس
محمد شفیعی بازدید : 9 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

 

وي افزود: يكي از اين برنامه ها،طرح مناطق 5گانه استان است که در این طرح تمامی مراحل رشد یک بازیکن را از سنین ابتدایی فوتبال را دیده ایم.  آموزش مربيان پايه بر اساس استانداردهاي كنفدراسيون فوتبال آسيا بوده است، اما اين كه چرا بازيكنان پايه فارس نمي توانند در تيم هاي بزرگسال کشوری بازي كنند، بايد مورد بررسي كارشناسانه قرار گيرد.

شفیعی برگزاري تورنمنت هاي کشوری و حتی بين المللي در رده هاي سني پايه را براي پرورش بازيكنان فوتبال فارس مفيد دانست و گفت: برگزاري چنين تورنمنت هايي براي پرورش بازيكنان تيم هاي پايه احساس مي شود

شفیعی نيز با اذعان به اينكه در فوتبال حرفه اي بازيكن بومي و غيربومي جايگاهي ندارد، گفت: بايد ديد كه باشگاههاي شیرازی در پرورش بازيكنان بومي تا چه ميزان اعتقاد دارند و اعتقادات آنها بر چه اساسي است.

وي افزود: باشگاههاي استان به استعداديابي و پرورش بازيكن اعتقاد دارند و در اين راستا نيز سرمايه گذاريهاي خوبي را انجام داده اند، اما خروجي تيم هاي پايه اين باشگاه هادر تيم هاي بزرگسال قابل بحث است.

شفیعی با بيان اين مطلب كه باشگاه های استان در فصل نقل و انتقال براي جذب بازيكنان غيربومي هزينه هاي زيادي را متحمل شده اند، گفت: با توجه به هزينه هاي انجام شده براي تيم هاي نونهالان تا رده سني اميد در فصل و انتقال بازيكنان عملا دست تيم هاي بزرگسالان را براي استفاده از بازيكناني كه توسط خود اين باشگاهها پرورش يافته اند، خالي است.

وي تاكيد كرد: اين اشكال به تيم هاي فوتبال بزرگسالان استان وارد است كه خروجي تيم هاي پايه آنها صفر است.

شفیعی با اشاره به آمار ارائه شده از سوي هيات فوتبال استان براي برگزاري مسابقات رده هاي سني پايه در اين استان اظهار داشت: بنا بر اعلام هيات فوتبال استان ، ساليانه حدود هشت هزار.مسابقه در رده هاي سني مختلف توسط هيات فوتبال استان برگزار مي شود.

وي با طرح اين پرسش ها كه برگزاري اين مسابقات چه حاصلي را براي فوتبال استان داشته است و آيا از اين هشت هزار مسابقه در طول سال، يك بازيكن كشف و براي رده بزرگسالان پرورش يافته است، افزود: جواب خود هيات فوتبال نيز در اين خصوص منفي است.

شفیعی اضافه كرد: اين موضوع بايد به صورت كارشناسي مورد نقد و بررسي قرار گيرد و اشكالات و موانع كه بر سر راه سازندگي فوتبال شیراز قرار دارد، برطرف شود.

شفیعی تصريح كرد: بعد از سال 75 هيچ بازيكني از تيم هاي پايه برق به تيم هاي فوتبال بزرگسال اين باشگاه راه نيافت و اين در حاليست كه بنا به اعلام هيات فوتبال استان طرح آسيا ويژن از شش سال قبل تاكنون در اين استان به اجرا در آمده است.

 وي ابراز عقيده كرد: براي جذب و پرورش بازيكن، فوتبال فارس با چالش جدي كمبود مربي مجرب مواجه است.

شفیعی افزود:‌ در فوتبال فارس تعداد مربياني كه بتوانند استعدادهاي ذاتي بازيكنان را كشف و براي شكوفايي اين استعدادها برنامه ريزي كنند، بسيار اندك است.

وي با بيان اين مطلب كه 'بايد استعداديابي و پرورش بازيكن را از نخبه پروري جدا كنيم'، اظهار داشت:‌ به اعتقاد من هيات فوتبال بايد كار استعداديابي و پرورش بازيكنان مستعد را برعهده داشته باشد و با شناسايي و پرورش اين بازيكنان، آنها را در اختيار تيم هاي استان قرار دهد.

وي افزود: هدف ما در مرکز نيز همين است و معتقديم استعدادیابی ما بازيكنان مستعد را بايد شناسايي و پرورش دهند و براي رشد در اختيار باشگاهها قرار دهند.

شفیعی با اشاره به اينكه باشگاه هاي حرفه اي بايد از ساختار استاندارد، امكانات سخت افزاري مناسب، سازمان اقتصادي فعال و مراكز استعداديابي برخوردار باشند، گفت: داشتن اين ويژگي ها دليل بر حرفه اي بودن يك باشگاه نيست، اما ضروريات يك باشگاه تلقي مي شود.

 وي اظهارداشت: مرکز در زمينه جذب بازيكنان مستعد و پشتوانه سازي براي تيم های بزرگسالان استان راهبرد باشگاههاي مطرح جهان از جمله آژاکس ،آلمان و بلژیک را مطالعه و بررسي كرده.

شفیعی گفت: در اين راستا ما شيوه آژاکس را در پيش گرفتيم كه بر اساس آن براي اينكه بتوانيم جايگاه فعلي خود را حفظ كنيم، سعي مي كنيم استعدادهايي كه در تمامی نقاط استان شناسايي شده اند را جذب و زمينه پيشرفت آنها را فراهم كنيم.

شفیعی تصريح كرد: در اين طرح نيازي نيست كه ما در شیراز به دنبال بازيكن مستعد بگرديم و در اين خصوص سرمايه گذاري كنيم بلكه از بازيكنان نخبه اي كه در ساير نقاط استان كشف شده اند، براي تيم های بزرگسالان استان استفاده مي كنيم

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 14
  • بازدید کلی : 173