loading...
سایت شخصی مدیر مرکز استعداد یابی و جوانان ویژن فارس
محمد شفیعی بازدید : 6 جمعه 26 آبان 1391 نظرات (0)

بهتر آن است کمی منطقی و بدون در نظر گرفتن احساساتمان به این موضوع بنگریم

همه گفتند که ایشان جایی کار نکرده ،کم تجربه بوده و غیره ...

نمی دانم چرا چنین برخورد هایی را می کنیم هر کس برای خودش سوابقی دارد و بر حسب معیار ها و فاکتورهایی که دارد از طرف کمیته جوانان فدراسیون فوتبال جهت یکی از تیم های ملی انتخاب می شود پس بهتره به سوابق پر افتخار ایشان با این سن و سال مرور، بعد قضاوت کنیم.

گفتند که ایشان کم تجربه بوده، باید یک آدم پخته تری را بعنوان سر مربی جوانان انتخاب می کردند که اگر اینطور می شد امکان نتیجه گرفتن بود. باز قابل قبول نمی تواند باشد در صورتی که پیر فوتبال ایران آقای لطفی دو سال تمام در کنار ایشان انجام وظیفه می کردند من فکر می کنم که با تجربه تر از آقای لطفی در ایران نداشته باشیم با توجه به تخصسشان در فوتبال پایه

گفتندکه ایشان مجری صدا و سیما بوده مگه مجری بودن خلافه برعکس قدرت بیان و معلومات ایشان را صد تا یکی از مربیان و همچنین مدرسان ایرانی را ندارند.

بگذریم از حرف و حدیث هایی که متأسفانه همیشه در این مقاطع زده می شود اعتقادم بر این است که بیاییم با نگاهی دیگر به عملکرد ایشان در بحث استعدادیابی در سطح کشور بیندازیم، تا بحال چنین برنامه ریزی هایی در پایه ملی انجام نشده تا آنجایی که بنده اطلاع دارم همکاران تاکنون در تیم های ملی پایه  انجام ندادند. البته خود من به شخصه الگو برداری از برنامه های ایشان و برنامه ریزی های پایه جوانان ژاپن در سطح استان فارس انجام دادم و به نتیجه هم رسیدیم.

آقای اکبر محمدی کارهای بسیار حرفه ای در بحث کشف استعدادیابی در سطح کشور انجام داده اند که نشانه خلاقیت  وافکار بالای این مریی جوان می باشد پس نباید چشمانمان را برروی زحماتی که ایشان کشیده اند ببندیم.

شایان ذکر است که عملکرد مربیان را باید در مسابقات دوره ای مورد ارزشیابی قرار داد.  قبل از مسابقات آسیایی در تمامی تورنمت های داخلی و خارجی کارنامه بسیار خوبی را کسب کردند.

درمرحله مقدماتی مسابقات جوانان آسیا ،ایران را بعنوان تیم برتر این دوره شناختند و همگان از جمله ای اف سی اکبر محمدی را تحسین کردند و بخت قهرمانی را به ایران دادند. متأسفانه در مرحله حذفی این هم به تیم کره نتیجه را واگذار کرده،  نه به تیم کویت یا امارات ویا عراق ما باید به این باور برسیم که باید برای گذشتن از کره و ژاپن بیشتر برنامه ریزی و کار کرد.

بهترین تیم های دنیا هم در چنین شرایطی از دور مسابقات حذف می شوند پس آنها هم مربیان ضعیفی داشتند ،این قانون فوتبال است که درمرحله حذفی یک تیم باید از ادامه بازی ها خداحافظی کند که متأسفانه از بد حادثه قرعه به نام ایران افتاد. این نمیشه گفت مربی روی تیمش کار نکرده یا انتخاب فدراسیون اشتباه بوده ،نه اینطور نمی تواند باشد باید با دید کارشناسانه نه به این نتیجه بلکه به عملکرد اکبر محمدی نگاه کرد.

باید کمیته ای متشکل از سر استعدادیاب های مناطق 9 گانه کشور که رابطه و همکاری تنگاتنگی با ایشان داشتند با حضور دکتر معینی ریاست محترم کمیته جوانان تشکیل شود و نسبت به این مهم به بحث و تبادل نظرپرداخت چرا عرض کردم سر استعدادیابها ی مناطق 9 گانه کشور چون آنها در جریان تمام امورانتخابی این تیم قرارداشتند. امید است این مهم اجراء شود تا بتوان یک ساختاری را بوجود آورد که در آینده به نتایج مطلوبتری برسیم،

نباید کسانی از موقعیت پیش آمده سوء استفاده نموده وبا غرض ورزی و خصومت ها ی شخصی دست به تسویه حساب بزنند. که مطمئنأ این به صلاح فوتبال ملی نمی باشد.

جرا پس از باخت تیم ملی جوانان یکی از مربیان که قبلأ مربی یکی از تیم های ملی پایه ایران هم بوده بیاید روی خط رادیو ورزش تو این مقطع و چنان حمله ای به کادرمدیریتی و کادر فنی  تیم جوانان داشته باشد، من به شخصه اعتقادم بر این است که یکطرفه به قاضی نرویم . مردم عزیز که از همه چیز خبر ندارند ولی شما خبر داشتید که سرمربی تیم چه زحماتی برای این تیم کشیده بود ولی متأسفانه شانس با او یار نبود. شوکه شدم و با خودم گفتم این بنده خدا تبعات اینگونه حرف ها را در نظر گرفته که اینطور .....

 همه عزیزان می دانند زمانی که یک تیم نتیجه نمی گیرد فقط اشکال کار به سرمربی بر نمی گردد عوامل زیادی هست که باعث میشود تیم نتیجه لازم را نگیرد. که بسادگی خودشان را نشان نمی دهند از جمله کادر مدیریتی ، کادر فنی ،  بازیکنان ، عوامل روحی  روانی ، تماشاچیان و...

بنده به شخصه با توجه به شناختی که از آقای اکبر محمدی دارم اعتقادم این است که از افکار ایشان باید در آینده و در تمامی زمینه ها استفاده بهینه شود حال چه در کار های اجرایی چه در کار های مدیریتی چنین نفراتی به سادگی شکل نگرفته اند که بسادگی از دستشان بدهیم.

 به امید روزی که تمامی تفکرات سالم و همدلی در میان اصحاب فوتبال جای خود را پیدا کند       

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 15
  • بازدید کلی : 174