loading...
سایت شخصی مدیر مرکز استعداد یابی و جوانان ویژن فارس
محمد شفیعی بازدید : 6 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (0)

وی افزود: از الان به بعد هم ما به تیم جوانان نگاه آماده‌سازی برای حضور در مسابقه‌های المپیک را داریم، بنابراین این تیم را رها نمی‌کنیم و برنامه‌های آینده آن پیگیری می‌شود. اگر قرار باشد تیم و کادر فنی را تقویت کنیم قطعا این کار را خواهیم کرد. باید بدانیم که اکبر محمدی سرمربی جوانان هم همه تلاش خود را برای آماده‌سازی این تیم کرد. تیم جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در مجموع عملکرد بدی نداشت، چون از 8 نیمه، در 7 نیمه عالی بود و ضعف در یک نیمه باعث حذف این تیم شد.

 

آیت‌الهی با اشاره به نحوه آماده‌سازی تیم جوانان، گفت: 250 بازیکن در خردادماه سال 90 در اردوگاه باهنر استعدادیابی شدند. دو مرحله استعدادیابی کامل صورت گرفت. محمدی با تیم جوانان، دو مرتبه در تورنمنت ویتنام شرکت کرد که نتایج خوبی هم گرفت. در تورنمنت بلاروس هم صاحب عنوان شد. همین ازبکستان و استرالیا که اکنون به جمع چهار تیم پایانی آسیا راه پیدا کردند را شکست داده بودیم. به هر حال فوتبال است و هزار اتفاق. برابر کره جنوبی روز بد تیم ما بود. اگر آن روز هم مانند گذشته عملکرد خوبی داشتند، اکنون منتقدین محمدی را جزو بهترین مربیان می‌دانستند. همین تیم جوانان نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بهتری در آسیا داشت و توانست حداقل از مرحله گروهی صعود کند.

 

نایب رییس فدراسیون ادامه داد: این به خاطر سرمایه‌گذاری‌ است که فدراسیون از سال 90 برای تیم جوانان انجام داد. اکنون تیمی داریم که شخصیت بالایی دارد. نباید آن‌ها را رها کنیم و بهتر است از این شکست درس بگیریم.

 

آیت‌اللهی در پاسخ به این سوال که موضع‌گیری شما بدان معناست که می‌خواهید همین تیم را محیای بازی‌های مقدماتی المپیک کرده و هدایتش را هم بار دیگر به اکبر محمدی بسپارید؟ به ایسنا گفت: تصمیم‌گیری در این رابطه با هیات رییسه و رییس فدراسیون فوتبال است. محمدی بیشترین زمان را کنار این تیم بوده و مشکلاتش را درک کرده است. ما روی این مربی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و نباید به آسانی از دانش و تجربیاتی که به دست آورده بگذریم. اینکه کجا از او استفاده کنیم هنوز مشخص نیست. شاید او نفر دوم این تیم شود. شاید هم در جاهای دیگر از او استفاده کنیم. حرف فدراسیون این است، مربی جوانی که چنین تجربه‌ای در فوتبال پایه به دست آورده را نباید به آسانی از دست داد، چون روی او سرمایه‌گذاری شده است.

 

وی به عملکرد تیم جوانان اشاره دیگری کرد و گفت: متاسفانه فوتبالیست‌های ما زود قانع می‌شوند. شاید اگر ما با ژاپن مساوی می‌کردیم و با اختلاف یک گل امارات و کویت را می‌بردیم در بازی با کره با ظهور تمام ظرفیت‌های بازیکنان، می‌توانستیم کره جنوبی را هم ببریم اما بازیکنان احساسی ما زود اشباع می‌شوند. در فوتسال هم همین شرایط وجود داشت. اگر با اسپانیا مساوی نمی‌کردیم در ادامه کار ظرفیت تیم برای بردن کلمبیا بیشتر حفظ می‌شد، هرچند مقابل کلمبیا 65 درصد مالکیت توپ در اختیار ما بود و با بدشانسی فرصت‌هایمان تبدیل به گل نشد.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا قبول دارید اگر سرمربیان تیم‌های جوانان و فوتسال ما تجربه بیشتری داشتند می‌توانستند در لحظات حساس مسابقه‌های مهم و تعیین کننده، تصمیم‌های بهتری بگیرند و اوضاع روانی تیم را بیشتر کنترل کنند؟ اظهار کرد: بله، این را کاملا قبول دارم. انتقادهایی هم که بعضا می‌شود در همین مورد است. قبول دارم که در بازی تیم جوانان مقابل کره جنوبی ما نیمه مربیان را به تجربه سرمربی کره جنوبی باختیم و همه شاهد آن هستند. در فوتسال هم همین طور بود. به رغم شایستگی‌هایی که سرمربیان ما داشتند، این مسابقه‌ها فرصتی بود که خود را به نحو احسن نشان دهند.

 

آیت‌اللهی در واکنش به اینکه هرچند اکبر محمدی برای ساختن این تیم تلاش زیادی کرد و در فوتسال نیز شاید همین شرایط وجود داشته اما تیم ملی جایی برای تجربه‌اندوزی نیست، گفت: با این موضوع هم موافقم، به هر حال در فوتسال وقتی دو ماه تا شروع مسابقه‌ها مانده نمی‌شد ریسک کنیم و سرمربی را تغییر دهیم. ما مربی باتجربه اسپانیایی را به کادر فنی اضافه کردیم تا از حیث تجربه مشکلی نداشته باشیم. در بحث جوانان هم که سرمربی تیم در سال‌های گذشته و زمانی که بنده در فدراسیون نبودم انتخاب شد که البته همان زمان فدراسیون برای انتخابش دلایلی دارد.

 

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که تغییرات در فوتبال جوانان و فوتسال ممکن است فراتر از کادر فنی تیم‌های ملی باشد؟ به ایسنا گفت: بله، ممکن است چنین تصمیمی گرفته شود. ما باید گزارش‌های روسای کمیته جوانان و فوتسال را به طور مکتوب دریافت کرده، آن‌ها را بررسی کنیم و تصمیم لازم را در هیات رییسه فدراسیون بگیریم. بنابراین ممکن است تغییرات‌مان در بحث جوانان و فوتسال فراتر از کادر فنی این تیم‌ها و در حد روسای کمیته‌هایشان باشد.

 

آیت‌اللهی درباره نشست سه‌شنبه فدراسیون با عباس ترابیان اظهار کرد: من در آن جلسه حضور نداشتم اما ظاهرا ترابیان جلسه‌ای با کفاشیان داشته و توضیحاتی را ارائه کرده است. در هر حال فعلا اولویت ما بازی با ازبکستان است. ملی‌پوشان همه توان خود را می‌گذارند تا سربلند از آن خارج شویم. فدراسیون هزینه زیادی برای تیم‌های ملی کرده است که باید نتیجه بگیریم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 7
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 10
  • بازدید کلی : 169